zondag 16 februari 2014

Indiase curry's!

Nog twee weken voordat ik vertrek naar incredible India! En er gaat mij geloof ik echt wat te wachten staan! Met de hoop dat alles goed gaat en de hoop dat ik geen Delhi Belly krijg ga ik erheen! Ps. een Delhi Belly is een soort virus dat je binnenkrijgt, waarbij alles er ook weer uit komt en je de wc liever niet uit het oog verliest! Dus maar hopen dat het voedsel mij geen problemen oplevert. Twee derde van de reizigers krijgt hier helaas weel mee te maken!

Tooch heeft India vele speciale gerechten, die je moet proberen! Zo ook vele Indiase curry's! Mijn reisorganisatie stuurde mij hierover ook wat leuke informatie en natuurlijk ben ik ook op pad gegaan!

"India is een ontzettend groot land met meer dan 1 miljard inwoners! Het is dan ook niet verwonderlijk dat de menu’s in de verschillende regio’s sterk uiteenlopen. Verschillen in klimaat, geografische ligging en godsdienst hebben een grote invloed op de keuken. Maar één ding hebben de verschillende keukens gemeen: de vele geurige en kleurige specerijen en verse kruiden die de smaak geven aan de vele gerechten die het land kent. Iedere streek, en zelfs iedere familie, heeft zijn eigen kruidenmengsel garam masala Hét bekende gerecht is natuurlijk de curry. Curry’s zijn er in veel verschillende varianten, en echt niet allemaal heel pittig. Als je in India een maand lang iedere dag een andere curry probeert, dan heb je een goede indruk van de Indiase keuken, maar zeker nog niet alle varianten geprobeerd! Als je al vast in de stemming wilt komen, kun je bij je eigen supermarkt tegenwoordig heel veel kruiden en andere ingrediënten vinden om zelf je Indiase curry te maken."

- Djoser

Dus weer wat informatie rijker! Natuurlijk ken ik wel al wat gerechten. Mijn zus en ik hadden vorig jaar al Indiaas gekookt. Het bestond uit munt lassi, Indiase kippensoep met naanbrood, Indiaas ijs met kardemom en kofta curry!

Maar vandaag ging ik weer eens verder kijken. Zo zijn vandaag ik en mijn vriendin Gwenn naar de Indian Tandoori Takeaway gegaan. Die ligt vlakbij ons in de buurt en zit vol, maar dan ook vol met Indiase gerechten! Zowel vegetarisch als met vlees. Dus voor ieder wat wils.
Mijn keuze voor vandaag? Chicken Tikka Biryani! Ik had het nog nooit gegeten, dus waarom ook niet. Zoals je ziet zijn ze niet vies van groenten zoals doperwten. Iets waar ik zelf geen fan van ben. Normaal gesproken zou ik dit er allemaal uitvissen, maar bij Indiaas eten stoor ik mij er nooit zo aan. Het biryani gerecht vond ik goed te doen, maar niet heel bijzonder. Maar ach, ik heb in elk geval een biryani gerecht op!
 
Toch ben ik benieuwd naar alle curry's en andere bijzondere gerechten, die ik in India zelf ga proeven. Er is zoveel keus, dus er moet wel iets lekkers bij zitten!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten